Seznamte se s LR č.3: Super Omega – Naše srdeční záležitost

Jde-li o tuky, máme většinou všichni jasno – je jich všude přebytek, škodí naší postavě, našemu srdci i zdraví obecně. Tuky ale nemají jen tuto stinnou stránku. Kromě toho, že báječně chutnají a žádné „vaření v páře“ se jim nevyrovná, mohou i pomáhat. Je ale potřeba rozlišovat podle kvality.

Tuky pro zdraví

Tuky, za které nám bude naše tělo vděčné vždy, nazýváme nenasycené mastné kyseliny. Ty jsou pro organismus nezbytné (esenciální). Lidské tělo je nedokáže samo vyprodukovat, a proto je musíme přijímat ve formě potravy. Principielně se liší od tzv. nasycených mastných kyselin (maso, sýry, vejce, mléko), které si je organismus schopen vyrobit z cukru. Kvalitní živočišné tuky jako domácí vejce nebo bio maso mohou být ale také velmi hodnotné. Primární je vždy původ potraviny.

Jak jsou zdravé tuky tvořeny?

Genialita nenasycených mastných kyselin spočívá ve dvou složkách. Kyselině linolové (omega 6 mastné kyseliny) a kyselině linolenové (omega 3 mastné kyseliny). První z nich se nachází v rostlinných olejích, zejména v olivovém a slunečnicovém. Druhá z nich je pak součástí mořských ryb, ořechů a rostlinných olejů. Omega 3 mastné kyseliny se skládají ze dvou účinných látek: kyseliny dokosahexaenové (DHA) a kyseliny eikosapentaenové (EPA).

EPA mají jedinečnou schopnost udržovat lidské srdce v kondici. Díky těmto látkám si drží cévy pružnost a zvyšuje se jejich odolnost vůči infarktu myokardu a mozkovým příhodám. Navíc účinně snižují vysoký cholesterol, který má srdeční disfunkce často na svědomí. Jejich užitečné vlastnosti ocení i ti, kdo trpí problémy s klouby a chrupavkami. Vedle toho jsou EPA prevencí nepříjemných alergií jako atopický ekzém nebo astma.

DHA působí na zdravý vývoj mozku – pečují o něj po celý lidský život: Jejich zvýšený přísun se doporučuje již v době těhotenství – podílí se na správném vývoji nervové soustavy plodu. Stejně důležité jsou po narození, aby se u kojence rozvíjely veškeré funkce správně. U dětí školního věku podporují koncentraci a v dospělosti zpomalují stárnutí mozku spojené s vývojem Alzheimerovy choroby.

Doporučení

Odborníci na výživu doporučují, aby nasycené tuky tvořily do 10 % energetického příjmu v denní stravě. Trans-mastným tuků bychom se měli zásadně vyhýbat a všechny ostatní tuky by měly být nenasycené.

Proč omega 3 v kapslích?

Žijeme ve vnitrozemí a čerstvou rybu si pravděpodobně nikdo z nás nemůže dopřát každý den. Přitom bychom měli tělu dodat minimálně 250 mg DHA denně. Tuto možnost máme díky Super Omega Kapslím obsahujícím nenasycené mastné kyseliny ze sardinek, makrel a tuňáka, které pocházejí výhradně z udržitelného rybolovu v jihoamerickém Pacifiku. Produkt není geneticky upravován.

 

Nacházíte se na webové stránce LR partnera Tomáše Kuňáka. Toto nejsou oficiální internetové stránky společnosti LR HEALTH & BEAUTY SYSTEMS s.r.o.